درمان یائسگی زودرس در خانه است

یائسگی مرحله ای از زندگی است که دیگر قادر به باردار شدن نیستند. یائسگی زودرس قبل از 45 سالگی و یائسگی زودرس قبل از 40 سالگی معمولا در زنان رخ می دهد. میانگین سنی طبیعی برای بلوغ حدود 50 سال است. علائم اولیه و مشابه دوره طبیعی هستند و معمولاً دلایل خاصی برای چنین وضعیتی مشخص نیست. راهکارهای درمانی که معمولاً برای یائسگی زودرس در نظر گرفته می شود، تنها کاهش و کنترل علائم است و تاکنون هیچ درمانی برای بازگشت بیماران به حالت طبیعی انجام نشده است.

از علائم یائسگی می توان به مواردی مانند تشنج، تغییرات خلقی، تعریق شبانه، تحریک پذیری و خستگی اشاره کرد. علاوه بر این، افراد یائسه در خطر ابتلا به بیماری هایی مانند پوکی استخوان، چاقی، دیابت و بیماری های قلبی عروقی هستند. بسیاری از افراد ترجیح می دهند بلوغ زودرس را در خانه درمان کنند، بنابراین ما چند نمونه از درمان های خانگی طبیعی را برای شما ارائه کرده ایم.

درمان بلوغ در اوایل خانه با مصرف مواد غذایی حاوی کلسیم و ویتامین است D

تغییرات هورمونی در اوایل بلوغ باعث ضعیف شدن استخوان و افزایش خطر تحلیل استخوان می شود. مصرف کلسیم و ویتامین D برای سلامت استخوان ها مفید است، بنابراین مصرف این مواد غذایی توصیه می شود. مصرف کافی ویتامین D در این مدت خطر شکستگی استخوان را کاهش می دهد. بسیاری از غذاها از جمله لبنیات مانند ماست، شیر و پنیر سرشار از کلسیم هستند.

سبزیجاتی مانند کلم، هلو، سبزی و اسفناج سرشار از کلسیم هستند. نور خورشید منبع ویتامین D واقعی است. زیرا پوست با قرار گرفتن در معرض نور خورشید این ویتامین را تولید می کند. منابعی مانند ماهی چرب، روغن کبد ماهی، تخم مرغ و غذاهای غنی شده با ویتامین D را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید.

وزن طبیعی خود را حفظ کنید تا علائم یائسگی زودرس را کاهش دهید

معمولا افزایش وزن در این دوران بسیار شایع است که به دلایل مختلفی از جمله تغییرات هورمونی، افزایش سن، ژنتیک و سبک زندگی رخ می دهد. افزایش چربی در بدن، به خصوص در ناحیه پهلو، خطر ابتلا به بیماری هایی مانند مشکلات قلبی و دیابت را افزایش می دهد. علاوه بر این، وزن بدن بر علائم یائسگی تأثیر می گذارد، افرادی که حداقل 5 کیلوگرم از وزن خود را از دست می دهند، گرگرفتگی و تعریق شبانه تا حد زیادی از بین می روند.

مصرف میوه و سبزیجات زیاد است

خوردن میوه ها و سبزیجات نیز به پیشگیری از علائم یائسگی زودرس کمک می کند. میوه ها و سبزیجات کم کالری هستند و به افزایش احساس سیری کمک می کنند. بنابراین برای کاهش وزن و حفظ وزن بسیار مفید است. با افزودن این موارد به رژیم غذایی از بیماری های قلبی عروقی نیز پیشگیری می شود. از آنجایی که خطر بیماری قلبی بعد از بلوغ افزایش می یابد، توجه به این نکته بسیار مهم است. چنین شرایطی ممکن است به دلیل عواملی مانند افزایش وزن یا کاهش سطح استروژن در بدن باشد. برای جلوگیری از ضعیف شدن استخوان ها، باید میوه ها و سبزیجات را نیز در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید.

پرهیز از غذاهای محرک

برخی از غذاها باعث گرگرفتگی، تعریق شبانه و تغییرات خلقی می شوند. هنگامی که محرک ها در شب مصرف می شوند، اثرات بیشتری دارند. برخی از محرک ها عبارتند از کافئین، الکل، غذاهای شیرین یا تند. در نهایت باید هر غذایی را که علائم یائسگی زودرس را افزایش می دهد کاهش دهید.

به طور منظم تمرین کن

شواهد قطعی دال بر اینکه ورزش برای تسکین گرگرفتگی و تعریق در شب موثر است وجود ندارد. اما ورزش هایی مانند پیلاتس به بهبود انرژی و متابولیسم، حفظ استخوان های سالم، کاهش استرس و خواب راحت تر کمک می کند. نتیجه این مطالعه که در این مورد خاص انجام شد، بر این اساس بود که 40 نفر از زنان مسن با 12 هفته پیاده روی سلامت جسمی و روانی و کیفیت زندگی خود را بهبود بخشیدند.

علاوه بر این، ورزش منظم به حفظ سلامت کل بدن و پیشگیری از بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان، بیماری قلبی، سکته مغزی، دیابت نوع 2، فشار خون بالا، چاقی و پوکی استخوان کمک می کند. افراد یائسه در معرض خطر بیماری های قلبی عروقی هستند، مطالعات انجام شده در این زمینه نشان می دهد که ورزش منظم به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی کمک می کند.

مصرف غذاهای غنی از فیتواستروژن می تواند علائم یائسگی را تسریع کند

فیتواستروژن ها ترکیبات گیاهی هستند که مانند استروژن در بدن عمل می کنند. بنابراین، غذا برای متعادل کردن هورمون ها مفید است. غذاهای غنی از فیتواستروژن به شرح زیر است:

  • سویا
  • توفو
  • کتانی دانه ای
  • کنجد
  • دانه ها

نوشیدن آب کافی برای تسکین علائم یائسگی زودرس

ظاهر خشکی یکی از علائم مهم یائسگی است، چنین مشکلی احتمالاً ناشی از کاهش استروژن در بدن است. نوشیدن 8 تا 12 لیوان آب در روز به رفع این علامت در بدن کمک می کند. همچنین نفخ ناشی از تغییرات هورمونی را کاهش می دهد. نوشیدن آب باعث افزایش احساس سیری و متابولیسم در بدن می شود و در نهایت از افزایش وزن جلوگیری می کند. نوشیدن آب 30 دقیقه قبل از غذا باعث کاهش مصرف حدود 13 درصد کالری کمتر در طول وعده غذایی می شود.

کاهش مصرف شکر تصفیه شده و غذاهای فرآوری شده

رژیم غذایی سرشار از کربوهیدرات و شکر تصفیه شده باعث افزایش و کاهش قند خون، خستگی و تحریک پذیری می شود. چنین شرایطی علائم جسمی و روانی یائسگی را بدتر می کند. یک مطالعه نشان داده است که رژیم غذایی سرشار از کربوهیدرات های تصفیه شده خطر ابتلا به افسردگی را در زنان یائسه افزایش می دهد.

از حذف وعده های غذایی خودداری کنید

خانومهای یایسه باید فونهمیهای کود کود کود ک. حذف هر یک از وعده ها و همچنین وعده های غذایی علائم نامنظم یائسگی زودرس را بدتر می کند و کنترل وزن را دشوار می کند.

مصرف غذاهای غنی از پروتئین

مصرف منظم پروتئین در طول روز همچنین به جلوگیری از کاهش توده عضلانی که با افزایش سن رخ می دهد کمک می کند. مطالعات نشان داده است که مصرف پروتئین در طول روز و در هر وعده غذایی از کاهش عضله در بدن جلوگیری می کند. رژیم غذایی پر پروتئین نیز باعث کاهش وزن می شود. زیرا مدیر احساس سیری بیشتری می کند و کالری بیشتری می سوزاند.

مصرف مکمل های طبیعی برای کاهش علائم یائسگی زودرس

برخی از محصولات طبیعی به کاهش علائم کمک می کنند، مانند موارد زیر:

فیتواستروژن؛ این ماده را می توان از طریق منابع غذایی طبیعی یا کامل مصرف کرد.

کوهوش سیاه; برخی از مطالعات نشان داده اند که سیاه کوهش به کاهش گرگرفتگی کمک می کند.

شبدر قرمز کامل؛ ایزوفلاون شبدر قرمز به کاهش دفعات گرگرفتگی در طول روز کمک می کند.

ایجاد تغییرات در سبک زندگی برای درمان یائسگی زودرس در خانه

طبق یک مقاله اخیر، بلوغ زودرس است، دکتردکتر، همه مواردی که ذکر کردیم باید در سبک زندگی شما تغییر کند. اگر این نکات را رعایت کنید، در این مدت احساس بهتری خواهید داشت:

  • خودداری از کشیدن سیگار؛ زیرا منجر به راش می شود.
  • تا حد امکان از الکل خودداری کنید.
  • شما باید وزن طبیعی داشته باشید.
  • برای عملکرد صحیح قلب خود یک رژیم غذایی سالم داشته باشید.
  • روزانه به اندازه کافی کلسیم (1200-1500 میلی گرم) و ویتامین D (400 واحد بین المللی) مصرف کنید.

تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم